نحوه تولید ویلچر فیبر کربنی

برای توضیح در مورد نحوه تولید ویلچر به وسیله فیبر کربن ابتدا باید در مورد فیبر کربن توضیحاتی داده شود

فیبر کربن، رشته الیافی است که از حرارت دادن مواد آلی به دست می آید، این مواد آلی عمدتا کربن هستند . فیبر کربن الیافی مشکی رنگ بدون بو و غیر حلال در اب می باشد که مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد خورنده مثل اسیدها و بازها دارد همچنین این الیاف در برابر حرارت نیز بسیار مقاوم می باشد. از دیگر ویژگی های فیبر کربن سبک بودن و تحمل وزن بالا می باشد به طوری که چندین برابر فولاد هم وزن خود قابلیت تحمل وزن دارد و این امر باعث استفاده گسترده از این الیاف در صنایع مختلف از جمله خودروسازی و صنایع هوا فضا شده است .

همین ویژگی ها باعث شد تا شرکت آویتا در سال 1395 تولید ویلچر با این الیاف را شروع کند .

این شرکت با بهره مندی از نیروی جوان و متخصص برای اولین بار در ایران اقدام به تولید چنین ویلچرهایی نموده است تا اندکی از مشکلات معلولان بکاهد .

تولید ویلچر

 

برای مطالعه و آشنایی بیشتر با خرید ویلچرها میتوانید به مقاله راهنمای خرید ویلچر مراجعه نمایید

 

نحوه تولید ویلچر کربنی

  1. مرحله آماده سازی پارچه های کربنی

ما در اویتا برای مقاومت بیشتر از دو لایه الیاف کربن استفاده می کنیم ، این لایه ها پس از اغشته شدن به رزین و هاردنر که اصطلاحا به ان پریپرک می گویند وارد آون می شوند و سیکل حرارتی خاصی را طی می کنند .

تولید ویلچر

  • مرحله انجماد

پس از این عمل برای نگهداری الیاف ان را در دمای منفی هیجده درجه فریز می کنند سپس به مقدار مورد نیاز الیاف را از فریزر خارج کرده و در دمای اتاق قرار می دهیم و پس از رسیدن به دمای اتاق انها را برش داده و وارد قالب های مخصوص می کنیم. فیبر کربن در این قالب ها سیکل مخصوصی از دما و فشار را به مدت 3 ساعت طی می کند تا به استحکام مورد نظر برسد.

  • تراشیدن  و سیقل قطعات

بدلیل زائده های بوجود امده در مراحل قبل لازم است قطعات تراش داده شوند و سیقل ببینند تا اماده متصل کردن به همدیگر شوند، حال قطعات اماده شده را در فیکسچر بهم متصل می کنیم و ان را در آون قرار می دهیم تا کاملا به هم متصل شوند.

 

  • حال نوبت به زیباتر کردن ویلچر رسیده است

در این مرحله بدنه سمباده کاری می شود و بتونه میخورد تا درزها و ناهمواری های ان برطرف گردد سپس وارد اتاق رنگ می شود تا به رنگ مورد نظر مشتری درآید

تولید ویلچر

  • مرحله لباس پوشیدن ویلچر

حال ویلچر ما اماده مونتاژ و پوشیدن لباس می باشد پس از مونتاژ ویلچر وارد واحد کنترل کیفیت می شود ، در این واحد آپشن ها و کارایی ویلچر مورد بررسی قرار می گیرد تا همه نقص های احتمالی آن شناسایی و برطرف شود ، بعد از تایید این واحد ویلچر اماده بسته بندی و ارسال به مشتری می باشد ، اما این پایان کار نیست زیرا شرکت آویتا ویلچرها را به مدت یکسال گارانتی می کند و از مشتریان می خواهد تا برای سرویس های دوره ای به شرکت مراجعه کنند و با کمک کارشناسان حداکثر استفاده ممکن را از ویلچرشان بکنند.

برای مطالعه و آشنایی بیشتر با ویلچرهای سبک میتوانید به مقاله خصوصیات و مزیای ویلچر سبک مراجعه نمایید

 

برچسب ها: بدون برچسب

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *